10 best practices voor een succesvolle digitale marketing

door | apr 26, 2018 | Business | 0 Reacties

Nu steeds meer bedrijven zich online profileren, kunnen we ons de vraag stellen: “zijn we goed bezig?”. Met betrekking tot digitale marketing neemt men vaak de stelling(en) aan dat we “niet genoeg doen” of “hoe we het beter kunnen doen”.

Één is ding is zeker: een stabiel en weldoordacht digitaal marketingplan helpt uw bedrijf om de conversie te verhogen en draagt bij tot meer ROI (Return On Investment). De 10 onderstaande best practices helpen u om de digitale marketing voor uw bedrijf te optimaliseren.

 

  1. Identificeer uw digitale doelgroep – Elke succesvolle marketing campagne begint met de identificatie van de juiste doelgroep. De kennis over uw doelgroep is van groot belang voor de effectiviteit van uw marketing campagne. Eens u, uw doelgroep heeft bepaald kunt u nagaan wat hun interesses zijn en waar ze naar opzoek zijn online. Vervolgens kunt u nagaan welk soort type bedrijven er zich in deze doelgroep bevinden en wat hun geografische locaties zijn. Alle informatie over de identificatie van de doelgroep neemt u op in uw campagne.

 

  1. Delegeer & automatiseer – Aan de hand van principes van de digitale marketing kunt u meer dan duizend bedrijven bereiken met slechts één B2B campagne. De meeste doeltreffende campagnes zijn echter diegenen die u op voorhand automatiseert. Marketing automatisering is daarom één van de meest doeltreffende best practices. Het is een betrouwbare methode voor het genereren van gekwalificeerde leads.

 

  1. Het belang van content marketing – Content marketing is de oudste vorm van marketing en is sterker dan ooit vandaag. Sinds de opkomst van inbound marketing wordt het aanschouwd als de beste B2B best practices. Via een doordachte content marketing straalt u autoriteit uit naar uw prospecten en deelt u relevante informatie met uw doelgroep. Aansluitend hierbij zullen de zoekmachines alle relevante content opslaan en promoten. Hierdoor stijgt uw “search traffic” op lange termijn.

 

  1. Investeer in een multi-channel aanpak – Digitale marketing is gericht op verschillende kanalen. Er zijn immers zoveel kanalen dat het bijna onmogelijk is om op alle kanalen actief te zijn. Indien u echter op zoveel mogelijk kanalen actief bent verhoogt u de kans op genereren van meer leads.

 

  1. Actief zijn op de social media – Onderzoek toont aan dat social media marketing indrukwekkende resultaten heeft voor middelgrote B2B bedrijven. B2B marketing via LinkedIn, Twitter, Facebook, Youtube, etc. is een goedkope en efficiënte manier om uw naamsbekendheid te verhogen. Social media marketing combineert de beste aspecten uit content marketing en multi-channel marketing. Tevens dragen de sociale media bij tot een sterker merkimago en loyaliteit bij fans. Deze fans zorgen er indirect voor dat uw content verspreid wordt.

 

  1. Het juiste talent en de juiste technologie – Zorg dat u voldoende investeert in uw marketing personeel en in de juiste technologie alvorens u marketing campagnes voert. Zorg op voorhand dat uw de personen screent met juiste skills. Hetzelfde geldt voor de CRM technologie die u hanteert om uw acties te automatiseren.

 

  1. Deel uw bedrijfssucces met de rest – Elon Musk verraste de wereld toen hij zijn Tesla patenten deelde op het publieke domein. Een slimme zet vanuit marketing perspectief. Door uw bedrijfstechnieken te delen profileert u zich als een leider. Het delen van uw succesverhalen en technische vooruitgang helpt u om meer leads te generen en het kost u uiteindelijk niets.

 

  1. Stel uw marketingdoelstelling gelijk met uw bedrijfsmissie – Uw digitale marketing plan integreert u best met uw bedrijfsplan. Een gecoördineerde marketing campagne die in lijn is met uw bedrijfsdoelstellingen zorgt voor een betere samenwerking tussen verschillende departementen.

 

  1. Blijf up-to-date met de juiste data – Met een database zoals EasyBusiness (https://be.kompass.com/m/easybusiness/) vindt op een snelle manier de juiste prospecten. Onze wereldwijde database is gericht op alle bedrijfstypen en kan gebruikt worden voor verschillende marketing doeleinden.

 

  1. Maak gebruik van professionals om u te ondersteunen – Tot slot, kunt u best overwegen om een partnership aan te gaan met een marketingbedrijf als u een expert wilt worden op vlak van digitale marketing. Gespecialiseerde bureaus vermijden beginnersfouten en streven naar ultiem succes. Zo houden ze uw bedrijf op een goede positie ten aanzien van de concurrentie.

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
10 best practices voor een succesvolle digitale marketing
Article Name
10 best practices voor een succesvolle digitale marketing
Description
Nu steeds meer bedrijven zich online profileren, kunnen we ons de vraag stellen: "zijn we goed bezig?". Met betrekking tot digitale marketing neemt men vaak de stelling(en) aan dat we "niet genoeg doen" of "hoe we het beter kunnen doen".
Author
Solutions Magazine