5 Tips & Tricks voor een succesvolle SEO-strategie in 2018

door | dec 19, 2017 | Advies | 0 Reacties

SEO heeft als doel het internetverkeer naar websites te verhogen en vormt een essentieel onderdeel van een een kwalitatieve website. Een goede SEO staat gelijk aan een hogere ranking op de zoekmachines.

Nu de laatste weken van 2017 er aan komen kunnen heel wat bedrijven een analyse maken over het voorbije jaar. Wat was succesvol? En welke pijnpunten kunnen worden verbeterd? Dit artikel focust op de voordelen van SEO voor bedrijfswebsites. U vindt er handige tips en tricks om uw SEO-strategie te optimaliseren en krijgt een beter beeld waarom SEO steeds belangrijker wordt voor het toekomstig succes van uw bedrijf.

 

SEO staat voor Search Engine Optimization of anders verwoord “het marketen van de zoekmachine”. SEO heeft als doel het internetverkeer (“traffic”) naar websites te verhogen en vormt een essentieel onderdeel van een een kwalitatieve website. Een goede SEO staat gelijk aan een hogere ranking op de zoekmachines. Alle grote zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing,… kennen rankings toe aan websites. Elk jaar worden er 2,8 triljoen zoekopdrachten uitgevoerd via de grootste zoekmachine Google. Google beantwoordt nu wereldwijd bijna 90.000 vragen per seconde (HubSpot: The Introductory Guide to Search Engine Optimization in 2017). Elke seconde dat uw website dus niet geïndexeerd is op Google mist u wellicht duizenden mogelijkheden van potentiële klanten die uw website niet onmiddellijk kunnen vinden. Een succesvol SEO plan is geen korte-termijn-visie. Een goede ranking op zoekmachines is het resultaat van een continue SEO proces waarbij constante veranderingen worden aangebracht op de website. De volgende 5 tips & tricks kunnen u helpen bij het optimaliseren van de SEO van uw bedrijfswebsite.

 

1- Zorg voor kwalitatieve content. Zonder goede content is het zo goed als onmogelijk om in de top ranking te belanden van zoekmachines. De content-creatie gebeurt op het niveau van gebruikers en is dus customer-minded. Stel uzelf hierbij altijd de vraag welke content voldoet aan de noden van de consument? De kwaliteit van de content primeert hierbij op de kwantiteit. Een handige tip bij het maken van content is de verdeling ervan. Welke content plaats ik op welk deel van mijn website? Houd hierbij rekening met de volgende onderverdeling: de “homepage” is het uithangbord van uw website en communiceert de waarden en visies van uw bedrijf. De diensten en of goederen die u aan biedt vormen een tweede luik van uw website en moet voorzien zijn van specifieke content. Geef uw gebruikers tot slot toegang tot relevante informatie die verder reikt dan uw eigen producten (denk hierbij aan ebooks, white papers, infographics, video’s,…)

2- Maak een blog aan indien u er nog geen hebt. Indien u nog geen blog hebt, is het sterk aan te raden er één aan te maken. Eén keer per week een blog onderhouden kan significante implicaties hebben op uw SEO. Elke blog post creëert een nieuwe webpagina op de zoekmachines en meer mogelijkheden om “gevonden” te worden.

3- Maak gebruik van videomateriaal bij de content voor uw SEO. Experten voorspellen dat tegen 2020, 80% van het internetverkeer zal bestaan uit video’s in plaats van klassieke mediavormen. Video marketing is dus niet enkel van toepassing voor een goede SEO maar draagt ook bij tot uw algemene marketing- en salesdoelstellingen.

4- Optimaliseer uw website voor mobiele gebruikers. Een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers geeft 50 procent meer kans op een slechte gebruikerservaring (HubSpot: The Introductory Guide to Search Engine Optimization in 2017). Een doordacht SEO plan betekent dus ook aandacht geven aan de mobiele ervaring van uw website. De content dient hierbij ook adaptief te zijn voor tablet- en mobiele schermen.

5- On-Page en off-Page SEO. Tot slot dient er ook voldoende aandacht besteed te worden aan on-page- en off-page SEO. On-Page SEO zijn de aanpassingen die zichtbaar zijn voor gebruikers van uw website. Hierbij moet men met volgende zaken rekening houden: de Indexering, de structuur van de URL, het gebruik van afbeeldingen en titels die men gebruikt bij het schrijven van content voor de website. Off-Page SEO draagt bij tot de reputatie en autoriteit van uw website. Deze kant van de SEO wordt het meest bepaald door het gebruik van inbound-links. Inbound-links zijn links naar uw website via andere kanalen dan uw bedrijfswebsite. Een handige tip hiervoor is het verspreiden van specifieke content in een e-mail naar klanten en gebruikers of het verwijzen naar specifieke webpagina’s tijdens het schrijven van blogs.

 

Kompass Benelux is een internationale leider op vlak van B2B databases. Onze website is wereldwijd actief in meer dan 65 landen. Tevens zijn al onze website compatibel met elk mobiel toestel en vindt u ons terug op de Apple Store (https://itunes.apple.com/fr/app/kompass/id1219217215?mt=8) & Google Play store (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kompassapp). Ontdek alle onze diensten en adviezen op onze website: https://be.kompass.com of bel ons gerust op +32 2 345 90 70 indien u nog vragen hebt.

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
5 Tips & Tricks voor een succesvolle SEO-strategie in 2018
Article Name
5 Tips & Tricks voor een succesvolle SEO-strategie in 2018
Description
SEO heeft als doel het internetverkeer naar websites te verhogen en vormt een essentieel onderdeel van een een kwalitatieve website. Een goede SEO staat gelijk aan een hogere ranking op de zoekmachines.
Author
Solutions Magazine