Tussen 25 april en 1 mei organiseert SafeShops.be een online aankoopplatform dat zijn deuren opent van 7uur ’s avonds tot 7 uur ’s morgens (www.shoppingnights.be ). Tijdens deze nachtelijke uurtjes kan de consument op dit online aankoopplatform bijzondere aanbiedingen krijgen bij webshops die het kwaliteitslabel ‘certified by SafeShops.be’ dragen. Op die manier kunnen zij die nog niet online gekocht hebben in een gecontroleerde omgeving hun eerste stappen als online shopper zetten. Ook ervaren online shoppers kunnen van de aangeboden voordelen genieten.

De hoofdbekommernis van Safeshops is België boven het Europees gemiddelde te krijgen qua online aankoopgedrag. Daarom wil zij met de 7 Sleepless Shopping Nights het online shoppen voor de consument toegankelijker maken. Een bezorgdheid die zij met de minister voor Digitale Agenda en Telecom, Alexander De Croo, delen.

Tijdens de ontmoeting stelde de minister: ”Het is mijn doelstelling door het stimuleren van de digitale innovatie en e-commerce de volgende jaren groei en banen te realiseren. De digitale omslag zal heel onze economie vernieuwen. Belangrijk is hierbij is de instapdrempel in de nieuwe economie voor de burger te verlagen. Daarom is het initiatief 7 Sleepless Shopping Nights lovenswaardig

Meer dan 40% van de Belgen kocht nog nooit online. Het kwaliteitslabel ‘certified by SafeShops.be’, in combinatie met een leuk nachtelijke shopping platform –www.shoppingnights.be, moet deze consumenten aanzetten tot het ontdekken van de vele voordelen van online shoppen. SafeShops.be gelooft dat de ervaring, eenmaal men de stap naar online aankopen heeft gezet, voor zich spreekt. Niet omdat er morgen geen fysiek winkelnet meer zal zijn, wel omdat het online shoppen een complementaire beleving is waarmee veel consumenten kennis zullen maken.

Dit met vertrouwenswaardige partners. De webshops die deelnemen aan de 7 sleepless Shopping Nights voldoen aan de voorwaarden van de SafeShops.be certificatie of zijn momenteel bezig het certificatieproces aan het doorlopen. Zij respecteren de vigerende consumentenrechten en voldoen zo aan een strenge deontologie o.a. deze van de bdma (belgian direct marketing association). De identiteit van deze webshops, het respect voor bv. garantievoorwaarden, retour, levering, privacy enz. werd/wordt door een onafhankelijk advocatenbureau gescreend. Zo weet een consument dat hij terecht komt bij een betrouwbare webshop. Hij wordt daarenboven beloond met mooie kortingen tijdens de 7 Sleepless Shopping Nights van SafeShops.

Om “awareness” rond het SafeShops.be label en de 7 Sleepless Shopping Nights te creëren, gaat SafeShops.be, naast de kracht die uitgaat van haar eigen leden ook gebruik maken van radio om deze nachten aan te kondigen.