Met je smartphone is kijken nu ook kopen. Je hebt ergens een leuk sjaaltje gezien, maar de winkel is gesloten. Toch kun je het kopen, via de Bancontact-app. Scan met je smartphone de QR-code op het winkelraam, bevestig je aankoop met je pincode en het sjaaltje van je dromen wordt je toegestuurd!

Dit is niet iets voor op langere termijn, maar is nu al lang en breed mogelijk bij The Future Of Shopping, een initiatief van Retail Detail en Unizo.

Vanaf deze zomer zullen we met de Bancontact-app 24 op 7 beltegoed kunnen kopen in de BASE-winkels en andere verrassende plaatsen door een QR-code in het winkelraam te scannen. “De grenzen tussen fysieke en virtuele winkels zullen steeds meer vervagen,” zegt de CEO van Bancontact Company, Kris De Ryck. “De consument ziet een artikel in de fysieke winkel, swipet het op Instagram of Pinterest en bestelt het met zijn mobiel. Of andersom.”

 

Bancontact / Mister Cash wordt Bancontact

27 miljoen transacties zijn er in 2015 met Bancontact gerealiseerd, vanaf vaste toestellen (betaalterminals en desktopcomputers) of mobiele (smartphones en tablets). Bancontact is niet weg te denken uit de portefeuille van elke Belg. De marktleider werkt nu zijn logo bij en breidt het bereik van zijn betalingsapp uit.

In 2015 registreerde Bancontact 27 miljoen betalingen via websites en mobieltjes. Dat is 30,7% meer in vergelijking met 2014. Het gemiddelde bestede bedrag bij online betalingen steeg in een jaar van 59 tot 62 euro. In de fysieke winkels rekent de Belg steeds kleinere bedragen af met Bancontact. In twee jaar tijd (2013-2015) heeft Bancontact zo een stijging met 31% genoteerd van transacties voor een bedrag kleiner dan 15 euro met een Bancontact-kaart.

In twee jaar is de Bancontact app uitgegroeid tot de standaard voor mobiele betalingen in België. Elke week worden gemiddelde 50.000 mobiele aankopen gedaan. Het is ook de enige betaalapp die door negentien banken wordt ondersteund. En sinds het begin van deze maand april kun je nu ook verschillende bankkaarten koppelen aan de Bancontact-app, wat ook uniek is in België.

Summary
Bancontact test ‘window shopping’
Article Name
Bancontact test ‘window shopping’
Description
In 2015 registreerde Bancontact 27 miljoen betalingen via websites en mobieltjes. Dat is 30,7% meer in vergelijking met 2014.
Author
Solutions Magazine