De echte uitdaging van big data ?

door | sep 24, 2018 | Advies | 0 Reacties

De kwaliteit bewaren in een grote hoeveelheid gegevens. Steeve Daraize, technisch directeur en directeur data bij EMB, deelt zijn visie op big data en legt uit waarom de nieuwe GDPR wetgeving opportuniteiten biedt.

> Wat houdt de functie van directeur data bij EMB juist in?

De taak omhelst verschillende verantwoordelijkheden. Ten eerste moet ik ervoor zorgen dat de verzameling van gegevens conform de wetgeving is, vooral met betrekking tot de recente GDPR. Ten tweede stuur ik een team van mensen aan die verantwoordelijk zijn voor het aanleveren van gegevens, het verrijken van bestaande databases, het vinden van nieuwe databronnen,…Tenslotte zorg ik voor het technisch opzet bij de distributie van onze databases naar onze klanten.

> Wat voor type mensen werken in het data compartiment bij EMB?

We zijn een kleine, hechte groep van mensen. Sommmigen werken aan “API-satie” van onze gegevens   en zijn verantwoordelijk voor de leveringen van databases aan onze klanten, met alles wat dit in termen van veiligheid impliceert. Anderen zijn op zoek naar nieuwe gegevens(bronnen) met een focus op hun opmaak, daar we bij EMB de keuze hebben gemaakt om enkel met gekwalifi ceerde en verrijkte gegevens te werken. Wanneer bepaalde datasets niet voldoende verrijkt zijn, zoeken we systematisch aanvullende gegevens om deze in onze databases te integreren en zodoende de kwaliteit van onze databases te maximaliseren.

>  Wat zijn de vereisten van EMB-klanten met betrekking tot data ?

Sommige bedrijven zijn op zoek naar meer kwalitatieve gegevens mbt bestaande databases. Daar werken we dus op verrijking van bestaande databases. Andere bedrijven wensen hun bestaande gegevens te valideren.

> Wat houdt voor een directeur data het begrip “Big Data” in?

Vandaag verkoopt iedereen “Big Data”. Maar velen verwarren de opslag en het volume aan data, met het gebruik ervan. Het heeft geen zin om data te verzamelen en op te slaan die geen enkele toegevoegde waarde bieden. Onze knowhow ligt in het gebruik van de data. Bij EMB hebben we de keuze gemaakt om alle mogelijke data(bronnen) te gebruiken en te bewaren om deze achteraf te distribueren onder onze klanten op basis van hun behoeften en aanvragen.

> En hoe worden de EMB databases gebruikt door jullie klanten en partners?  

Wat ons in het verleden het vaakst werd gevraagd, zijn e-mailadressen van bedrijven. Maar deze trend is aan het dalen. Vandaag zijn onze klanten meer dan ooit op zoek naar gedetailleerde gegevens voor hun marketing -en communicatiecampagnes. We streven er dan ook naar een maximum aan detail in onze databases, zodat onze klanten de juiste mensen kunnen targetten en bereiken.

> Dus kwaliteit staat boven kwantiteit?

Inderdaad. We hebben ontegensprekelijk volume nodig, maar de kwaliteit primeert boven kwantiteit. Dit komt tevens overeen met de steeds veranderende werkwijzen en geldende reglementen.

> Wat is de impact van deze nieuwe regelgeving (GDPR) op EMB ?

We hebben logischerwijze op deze nieuwe regels al geanticipeerd door de maatregelen van de Digital Economy Act toe te passen, die op hun beurt werden goedgekeurd in de nieuwe GDPR wetgeving. Dit zal alle actoren alleen maar ten goede komen. Al onze gegevens zijn conform de geldende GDPR wetgeving, een meerwaarde en zelfs een must voor onze klanten en partners.

 

EMB is een gecertificeerde beheerder van B2B en B2C data conform de GDPR wetgeving met een erkende knowhow sinds 2001. Voor meer info over services en producten contacteer EMB per telefoon op +32 478 66 27 64 of door hier te klikken.

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
De  echte  uitdaging  van  big  data ?
Article Name
De echte uitdaging van big data ?
Description
De kwaliteit bewaren in een grote hoeveelheid gegevens. Steeve Daraize, technisch directeur en directeur data bij EMB, deelt zijn visie op big data en legt uit waarom de nieuwe GDPR wetgeving opportuniteiten biedt.
Author
www.agence40air.com