De touchpoints tussen Amazon Dash en Pokémon Go

door | aug 18, 2016 | Business, Recent Nieuws | 0 Reacties

Wat is de gemene deler tussen Amazon Dash en Pokémon Go? De touchpoints, deze manieren om virtuele en reële werelden met elkaar te laten interageren.

Welk verband is er tussen Amazon Dash en Pokémon Go? De touchpoints, deze erg eenvoudige contactpunten, makkelijk te gebruiken, die een onmiddellijk resultaat opleveren – het kopen van een product in het ene geval, de ontdekking van een Pokémon in het andere. Deze contactpunten zijn uiteraard een erg praktische en krachtige manier om acties te genereren van consumenten door vlak voor hen erg aanlokkelijke objecten te plaatsen …

In het geval van Amazon gaat het om grote knoppen die je op strategische plaatsen in huis kan plaatsen om vervolgens producten te bestellen met (letterlijk) één druk op de knop. Er zijn vandaag achttien knoppen beschikbaar: met elke knop kan je een product rechtstreeks bestellen bij Amazon.com en het de volgende dag krijgen. Zo zijn er bijvoorbeeld Huggies-luiers, Gillette-scheerzeep of de energiedrink Gatorade.

Door geolokalisatie te combineren met augmented reality, transformeert Pokémon Go de omgeving van zijn gebruikers in een gigantisch speelterrein waarin ze touchpoint-figuurtjes moeten vangen en ze dus actief zoeken. Een geslaagde gok voor Nintendo, want het succes is fenomenaal. En verschillende merken kunnen een graantje meepikken door lokaas te kopen dat Pokémon aantrekt of door ervoor te betalen dat een Pokémon zich in hun winkel ophoudt; ze maken dan van hun zaak een zogenaamde ‘PokéStop’ die spelers aantrekt. Pokémon Go werkt eigenlijk als een prisma dat een ander touchpoint doet oplichten: dat van het merk van de winkel waar de speler naartoe is gekomen om Pokémon te vangen. Er is een brug geslagen tussen de reële en de virtuele wereld.

Kortom: Amazon en Nintendo hebben elk op hun manier, via geconnecteerde objecten of augmented reality, het touchpoint gepositioneerd als een element dat niet uit het dagelijks leven van de gebruikers is weg te denken. Volgens de digitalemarketingexperten zullen er verschillende touchpoints worden ontwikkeld voor de klanten van morgen, via verschillende communicatiekanalen. Voor innoverende merken wordt het een uitdaging om ervoor te zorgen dat deze homogeen en coherent worden geïntegreerd.

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
De touchpoints tussen Amazon Dash en Pokémon Go
Article Name
De touchpoints tussen Amazon Dash en Pokémon Go
Description
Wat is de gemene deler tussen Amazon Dash en Pokémon Go? De touchpoints, deze manieren om virtuele en reële werelden met elkaar te laten interageren.
Author
Solutions Magazine