gaat en de technologie biedt consumenten over de hele wereld een eerder ongekende toegang tot allerhande producten.

Steeds meer e-consumenten doen hun aankopen online vanaf hun mobiele telefoon en stappen van de creditcard over op digitale betaalmiddelen. Het aantal transacties tussen landen groeit ook: 57% van de e-consumenten wereldwijd hebben al een aankoop in het buitenland gedaan, volgens berekeningen van Nielsen, dat 13.000 mensen in 26 landen heeft geënquêteerd om te begrijpen hoe en waarom consumenten hun aankopen online doen.

E-commerce gaat mobiel en de technologie biedt consumenten over de hele wereld een eerder ongekende toegang tot allerhande producten. Consumenten zijn niet langer beperkt tot het assortiment van producten van hun vertrouwde winkel of zelfs van hun eigen land. 57% van de wereldwijd ondervraagde e-consumenten heeft immers de afgelopen zes maanden een online aankoop gedaan bij een handelaar in het buitenland. Die trend is in zelfs heel duidelijk.

Veel regio’s hebben nog steeds af te rekenen met grote knelpunten op het gebied van infrastructuur, waaronder een lage internetpenetratie, hoge toegangskosten en onbetrouwbare verbindingen, wat een klip die een aantal innovatieve e-tailers weet te omzeilen door snel te laden mobiele apps en websites aan te bieden. 32% van de respondenten wereldwijd zei dat hun verbinding is niet stabiel genoeg was om makkelijk online aankopen te doen. In zulke markten zijn mobiele telefoons cruciaal geweest voor de groei van de elektronische handel doordat ze vele nieuwe klanten hebben aangebracht die eerder benadeeld waren door een falende verbinding. En het belang van mobieltjes zal alleen maar groter worden.

Summary
E-commerce gaat mobiel
Article Name
E-commerce gaat mobiel
Description
E-commerce gaat mobiel en de technologie biedt consumenten over de hele wereld een eerder ongekende toegang tot allerhande producten.
Author
Solutions Magazene