E-mail, het beste kanaal voor klantbetrokkenheid

door | okt 5, 2017 | Advies | 0 Reacties

E-mail is het beste kanaal om klantbetrokkenheid te bewerkstelligen, ver voor sociale netwerken en apps.

We mogen de e-mail niet te snel afschrijven. E-mail blijft het meest gebruikte kanaal om aan klantbetrokkenheid te werken (volgens 88% van de respondenten; er werden wereldwijd 1200 bedrijven ondervraagd), vóór websites (78%) en instant messaging (70%). Sociale netwerken (60%) en mobiele applicaties (57%) worden veel minder ingezet.

Dat zijn de resultaten die Illuminas kon voorleggen aan Marketo. Ze zijn te vergelijken met een andere studie die The Economist Intelligence uitvoerde, eveneens in opdracht van Marketo. Daaruit bleek dat de sociale netwerken het web, de mobiele applicaties en het mobiele internet zullen inhalen, maar niet voor 2020.

Ondertussen blijft e-mail het voornaamste kanaal. Daar moeten we evenwel aan toevoegen dat meer dan de helft van de ondervraagde marketingmanagers in de studie ‘State of Engagement’ klaagt over een gebrek aan tools en technische middelen om de klantbetrokkenheid te verbeteren. Meer bepaald zou 44% van de respondenten over tools willen beschikken om het klantparcours in kaart te brengen en machine learning om dat te analyseren. Een betere betrokkenheid leidt tot een beter klantbehoud (volgens 62% van de deelnemers), meer concurrentievermogen (56%), een betere klantervaring (54%) en betere prospectieresultaten (54%). Uiteindelijk doet dat de omzet stijgen (51%). Klantbehoud is de voornaamste doelstelling, na betrokkenheid (65%) en voor een betere klantervaring (62%) en meer tevredenheid en loyaliteit (56%).

Toch denkt 60% van de marketingmanagers persoonlijke ervaringen te kunnen bieden, afhankelijk van het klantsegment, in het kader van een betrokkenheidsstategie. Om de klantbetrokkenheid te verbeteren, gebruiken marketingmanagers in de eerste plaats gepersonaliseerde berichten (71% van de respondenten), geautomatiseerde metingen (76%) en monitoring van de sociale netwerken (66%).

 

In oktober Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen : Hybrid Cloud , Pc - Tablet - Smartphone, ERP... and Cloud - Mobility - Social Media.

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC

 
 

kompass
Summary
E-mail, het beste kanaal voor klantbetrokkenheid
Article Name
E-mail, het beste kanaal voor klantbetrokkenheid
Description
E-mail is het beste kanaal om klantbetrokkenheid te bewerkstelligen, ver voor sociale netwerken en apps.
Author
Solutions Magazine