Econocom: de werkomgeving via een globaal aanbod

door | mei 9, 2017 | Advies, populair | 0 Reacties

Het WaaS-aanbod (Workplace-as-a-Service) van Econocom omvat de varianten Digit’all users, Digit’all places en Digit’all things. Een unieke positie op de markt.

Wie vraagt naar de werkplek, moet ook naar het werk zelf vragen. Is het werk nog altijd een kwestie van een pc op een bureau? Of is het eerder een laptop of een ander mobiel toestel waarmee de gebruiker eender waar, wanneer en hoe kan werken? “De gebruiker is niet alleen steeds beter uitgerust, maar hij is ook steeds vaker degene die beslist over welke technologische hulpmiddelen hij gebruikt. BYOD, CYOD en COPE komen daaruit voort. Bedrijven moeten de toegang tot nieuwe technologieën daarom gemakkelijker maken door innovatieve toestellen ter beschikking te stellen en op sociale technologieën te mikken die de samenwerking tussen de efficiëntie van werknemers verbeteren”, aldus Catherine Sterck, End-user Solutions Manager, Econocom Belgium & Luxembourg. “Vandaag de dag wordt bij tweederde van de projecten gewerkt met een combinatie van pc, tablets en smartphones.”

De ervaring van de klant verrijken, de operationele performance verbeteren, diensten met toegevoegde waarde creëren: stuk voor stuk opportuniteiten die de digitale revolutie biedt die tegelijk uitdagingen vormen om aan de nieuwe verwachtingen van de medewerkers, klanten en digitale burgers te beantwoorden. Econocom voerde het principe WaaS (Workplace-as-a-Service) in 2012 in. “Vijf jaar later zijn de behoeften van onze klanten en hun eindgebruikers sterk geëvolueerd. Door de sociale en mobiele dimensie zijn de eisen van de eindgebruiker verantwoord: Ze willen zelf hun toestel kunnen kiezen, verwachten permanent online ondersteuning en willen een toestel bij problemen onmiddellijk kunnen inwisselen. Ook willen ze het sneller kunnen vervangen. Meer dan 24 uur zonder smartphone? Dat is vandaag gewoon niet meer denkbaar!”

Het is dus tijd voor oplossingen van het type ‘as-a-service’ en ‘pay per use’, een ‘end-to-end’-aanbod met een brede waaier aan diensten. Wij zijn de enige die een combinatie bieden van technologische en financiële expertise”, vervolgt Catherine Sterck. “Wat de aard ook is van de gebruikte activa en het gewenste dienstverleningsniveau, de Digit’all oplossingen van Econocom bieden deskundig antwoord, waarbij we gebruikmaken van onze ervaring met de gebruikersomgeving, de uitrustingen en de activiteitslocaties.”

De MIVB, de Brusselse vervoermaatschappij, de levering en het beheer van al zijn toestellen en verbonden diensten aan Econocom uitbesteed. Het gaat om zo’n 5.000 gebruikers. Het project is globaal van aard: van de bestelling van de dienst tot het vertrek van een catalogus tot het 24 x 7 beheer, de personalisering en de levering, waarbij ook de bijbehorende simkaarten niet moeten worden vergeten. Er is een enkele contactpersoon, van het ontwerp van het project tot de implementatie en de monitoring; een gegarandeerde SLA op basis van Tier III-infrastructuur, daadwerkelijke flexibiliteit in termen van de dekking, de vervanging en de stillegging, voorspelbaarheid en transparantie op basis van het as-a-service-principe en alle expertise die Econocom te bieden heeft.

Een ander voorbeeld: aan het personeel van BNP-Paribas Fortis zijn 9000 iPhones en iPads en 11.000 SIMP-kaarten ter beschikking gesteld in het kader van een globaal project met de departementen aankoop, IT en HR van de bank.

Econocom heeft drie categorieën geïntegreerde oplossingen voor zijn klanten. Digit’all users, de eerste categorie, wordt gebruikt voor een reeks uitrustingen, diensten en applicaties die gekoppeld zijn aan de eindgebruikers binnen een bedrijf of organisatie. Digit’all places, de tweede, heeft betrekking op alle digitale transformatieprocessen voor winkels, bankkantoren, showrooms, vergaderzalen en recepties. Het gaat hierbij om digital signage, totems, video walls en geolokalisatieprojecten. Als derde categorie is er Digit’all things, dat een antwoord biedt op de uitdaging van IoT (Internet of Things).

Catherine Sterck licht toe: “Digit’all biedt een model voor moduleerbare diensten, waarbij het dienstverleningsniveau wordt aangepast aan de verschillende gebruikersprofielen en het specifieke gebruik binnen de organisatie als klant. Digit-all biedt ook een end-to-end-beheer voor de ‘devices’: de klant hoeft zich helemaal niet meer met beheer bezig te houden en garandeert 100% beschikbaarheid voor zijn gebruikers, hetgeen zich vaak naar het principe ‘always on’ vertaalt. Digit-All garandeert ook een oplossing op afstand van vrijwel alle vragen en problemen van de klant, 24 uur per dag, inclusief applicatieondersteuning. Tot slot komt daar een geïntegreerde vorm van flexibiliteit bij die zich aanpast aan de groei of krimp van de business.”

De benadering is modulair en moduleerbaar. De verwachtingen variëren immers naargelang het type uitrusting, maar ook naargelang de activiteit van de gebruiker. Daarom wordt de dienst daaraan aangepast: voor een tablet moet die permanent zijn en voor een smartphone al helemaal, terwijl voor een pc een 8x5-model volstaat. Daarnaast is voor een tablet de swap-functie belangrijk, terwijl voor een pc eerder moet worden toegezien op gegarandeerde toegang tot diensten van het type Office 365.

Beschikbaarheid is zeer belangrijk. Dit betekent in het geval van defect zeer snelle vervanging door een gelijkaardig toestel. Econocom gaat ook uit van het principe Zero Touch: elk toestel moet eender waar kunnen worden geconfigureerd en toegepast. Het imagebeheer wordt gecentraliseerd en de opgeslagen en gearchiveerde gegevens kunnen worden hersteld. De dienst kan tijdelijk worden opgeschort en snel worden geheractiveerd in functie van de reële behoeften van de klant. Tot slot kunnen toestellen voorafgaand aan het einde van het contract worden ingeleverd.

Wij zijn de enige die een combinatie bieden van technologische en financiële expertise”, besluit Catherine Sterck. “Wat de aard ook is van de gebruikte activa en het gewenste dienstverleningsniveau, de Digit’all oplossingen van Econocom bieden deskundig antwoord, waarbij we gebruikmaken van onze ervaring met de gebruikersomgeving, de uitrustingen en de activiteitslocaties.

 

In September Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen : Mobility for business, Document Management, Flash & Software Defined Storage.

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC

 
 

kompass
Summary
Econocom: de werkomgeving via een globaal aanbod
Article Name
Econocom: de werkomgeving via een globaal aanbod
Description
Het WaaS-aanbod (Workplace-as-a-Service) van Econocom omvat de varianten Digit'all users, Digit'all places en Digit'all things. Een unieke positie op de markt.
Author
Solutions Magazine