EMB, een partner met een luisterend oor

door | sep 24, 2018 | Advies | 0 Reacties

Ontdek de testimonial van Adrien Vanzieleghem, Business Intelligence Manager bij Telenet.

> Wat houdt uw rol als Business Intelligence Manager bij Telenet in ?

Ik werk op de B2B-marketingafdeling, in een team dat verantwoordelijk is voor CRM en Market Intelligence. We zijn verantwoordelijk voor de “targeting” van al onze marketingacties, of het nu gaat om enquêtes, commerciële acties per brief, per e-mail, enz. We beheren ook telemarketingoperaties met als doel afspraken te maken voor onze verkopers in het veld. Tenslotte voorzien we, op basis van onze beschikbare data, onze managementteams van nieuwe inzichten: beter en intelligenter segmenteren, efficiënter te werk gaan in onze bestaande processen,.. Ons doel is onze acties te optimaliseren en bijgevolg meer efficiënt te werken.

> U bent verantwoordelijk voor B2B-marketingactiviteiten bij Telenet. Met wat voor type bedrijven werkt u?

We werken met allerlei soorten bedrijven: van eenmanszaken tot KMO’s tot grote bedrijven met meer dan 500 werknemers.

> Wat waren de behoeften die de zakelijke relatie tussen EMB en Telenet hebben geïnitieerd?

We hebben EMB gekozen om aan al onze behoeften met betrekking tot onze marketingacties te voldoen. We werken dagelijks met bedrijfsgegevens als e-mailadressen en/of telefoonnummers. Het is daarom noodzakelijk dat we kunnen vertrouwen op een partner die ons deze gegevens accuraat en snel kan verstrekken, rekening houdend met onze hoge kwaliteits- en kwantiteitsnoden. Bijvoorbeeld, EMB zorgt ervoor dat we zeer snel over alle informatie beschikken met betrekking tot nieuw opgerichte bedrijven. Een sleutelmoment in onze business.

> Wat onderscheidt EMB op de markt en wat heeft u overtuigd om met hen samen te werken?

Eén van de redenen om EMB te kiezen is in de eerste plaats het klantencontact dat we hebben met hun teams. We analyseren eerst samen onze behoeftes, leggen deze naast de ontwikkelde oplossingen van EMB en definiëren bijgevolg de meest efficiënte manier van werken. EMB is een partner die naar ons luistert en ons voorziet van op maat gemaakte oplossingen voor onze behoeftes.

> EMB kan u ook data leveren die anderen niet hebben …

EMB is inderdaad reeds geruime tijd een gevestigde waarde op onze Belgische markt. Dit houdt in dat EMB over specifieke gegevens beschikt die aan onze noden voldoen. Daarbovenop is de data beschikbaar in verschillende talen, een essentiële parameter voor Telenet. Daarnaast begrijpt EMB de behoeftes van de markt en staan ze steeds open voor ontwikkeling van nieuwe databases, zouden we de nood etaleren. En tenslotte heeft EMB reeds geruime tijd op voorhand geanticipeerd op de nieuwe normen/wetgeving waaronder de GDPR, waardoor alle geleverde da tabases voldoen aan de geldende complianceregels.

> Welke plaats neemt EMB in ten opzichte van uw andere (data)leveranciers?

We werken samen met verschillende leveranciers, die elk hun eigen specialiteit hebben. EMB levert ons gemiddeld 250.000 tot 500.000 gegevenslijnen per jaar. Dit maakt van EMB de grootste dataleverancier van mijn departement. Dit vertegenwoordigt 80% van de totale hoeveelheid externe gegevens die we jaarlijks gebruiken als onderdeel van onze verschillende marketingacties.

> Welk voordeel haalt u op dagelijkse basis uit de EMB oplossingen?

In de eerste plaats een waardevolle tijdbesparing, vooral omdat we zeer tevreden zijn over de kwaliteit van de grote hoeveelheid geleverde gegevens. Daarnaast ook de meerwaarde die we genieten door de verrijking van onze bestaande data door EMB, dat ons in staat stelt onze campagnes te optimaliseren.

 > Heeft u nog andere lopende projecten met EMB?

Het is een beetje vroeg om verdere details te onthullen, maar we vertrouwen op de expertise van EMB voor projecten rond het zogenaamde “profiling”.

> Als u uw zakelijke relatie met EMB in enkele kernwoorden zou moeten beschrijven?

EMB is een partner met een luisterend oor, dat een persoonlijke relatie onderhoudt met zijn klanten waardoor ze zeer snel relevante en hoogwaardige gegevens kunnen leveren.

 

EMB is een gecertificeerde beheerder van B2B en B2C data conform de GDPR wetgeving met een erkende knowhow sinds 2001. Voor meer info over services en producten contacteer EMB per telefoon op +32 478 66 27 64 of door hier te klikken.

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
EMB,  een  partner  met  een  luisterend  oor
Article Name
EMB, een partner met een luisterend oor
Description
Ontdek de testimonial van Adrien Vanzieleghem, Business Intelligence Manager bij Telenet.
Author
www.agence40air.com