Fujitsu, de provider die het meest wordt aanbevolen door zijn klanten

door | mrt 21, 2017 | Business | 0 Reacties

Fujitsu, vierde in het ‘IT Outsourcing 2017’-tevredenheidsonderzoek met een gemiddelde score van 80%, domineert de ranglijst door de kwaliteit van zijn dienstverlening.

Met een score van 80% voor klanttevredenheid is Fujitsu opgeklommen naar de vierde plaats, ex aequa met de top drie, in de rangschikking van het jaarlijkse ‘IT Outsourcing’-onderzoek in de BeLux, een initiatief van Whitelane Research in samenwerking met de Vlerick Business School.

Beter nog: Fujitsu scoort 83% klanttevredenheid voor de kwaliteit van zijn dienstverlening, en daarmee komt het helemaal bovenaan in de rangschikking van Whitelane Research. Fujitsu is ook de provider die door zijn klanten het meest wordt aanbevolen bij andere bedrijven.

Een jaar geleden scoorde Fujitsu gemiddeld 74%. Het heeft dus een stormachtige opmars gemaakt. Yves de Beauregard, hoofd van Fujitsu Benelux, ziet de verklaring in onverdroten werk, elke dag opnieuw. “Fujitsu investeert, daar is het een Japanse groep voor, in de lange termijn, dat zit in onze cultuur. Uitblinken op de lange termijn. Voor de markt is dat een sterke indicator. Wij zijn van het principe dat onze klanten onze beste verkopers zijn!”

Een andere verklaring: het succes van het interne-reorganisatieprogramma van het afgelopen jaar. Fujitsu is overgestapt van een organisatie per land naar een organisatie volgens competenties. Dat betekent dat de BeLux-entiteit haar competenties heeft moeten ontwikkelen ook buiten haar geografische zone en tegelijkertijd haar groepscompetenties beter ten dienste heeft moeten stellen van haar klanten. “Het was een delicate operatie, die ons ertoe heeft gebracht het evenwicht te zoeken tussen de voordelen van een mondiale samenleving en die van lokale markt- en klantenkennis.” De BeLux-entiteit is meer in het bijzonder altijd zeer actief geweest in infrastructuren, en wordt erkend voor haar delivery; haar hulp is met name ingeroepen door de Duitse en Franse dochterondernemingen.

“We kunnen wel bogen op de hoogste klanttevredenheid, maar we zijn ons ervan bewust dat we nog beter kunnen. Na die 83% komen er nog 17%, en die wil ik,” merkt Yves de Beauregard nog op. “De weg is oneindig!”

De resultaten – op zijn minst uitstekend te noemen – van dit onderzoek illustreren nogmaals het succes van Fujitsu’s digitale-transformatiestrategie, die mikt op cocreatie met zijn klanten. Yves Beauregard haalt het voorbeeld aan van Belfius, tegenwoordig de eerste Belgische bank waar je een rekening kunt openen direct vanaf je mobieltje. Het doel, zegt Fujitsu, is om met klanten een oplossing te vinden waarmee ze hun bedrijf kunnen ontwikkelen door technologische expertise toe te voegen aan hun eigen vakkennis. Een ander voorbeeld is het gebruik in een Nederlands ziekenhuis van technologie waarmee via fysieke en omgevingssensoren in real time de gezondheidsgegevens van de patiënten kunnen worden verzameld (ECG, bloeddruk, data over ademhaling en slaap…). Kortom, het IoT ten dienste van de mensen, en voorrang voor Human Centric Innovation!

In dit verband komt Fujitsu trouwens op de derde plaats voor het begrijpen van de businesseigenheid van zijn klanten.

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
Fujitsu, de provider die het meest wordt aanbevolen door zijn klanten
Article Name
Fujitsu, de provider die het meest wordt aanbevolen door zijn klanten
Description
Fujitsu, vierde in het ‘IT Outsourcing 2017’-tevredenheidsonderzoek met een gemiddelde score van 80%, domineert de ranglijst door de kwaliteit van zijn dienstverlening.
Author
Solutions Magazine