Karin Devos : “Papier ? Digitaal ? We bevinden ons op een kruispunt !”

door | aug 22, 2015 | Advies | 0 Reacties

° Is het vandaag niet te beperkend om te spreken van printbeheer? Komt het document niet op de eerste plaats?

Karin Devos, Program Manager, Managed Print Services, Xerox: “De notie is achterhaald, zoveel is duidelijk. Terwijl IDC het associeert met het principe ‘document’, benadrukt Gartner veeleer de notie ‘content’. De scope wordt ruimer. Bij hebben we ervoor gekozen de twee samen te brengen. Onze visie wil het ruimst zijn. Net daarom spreken we van Next Generation Managed Print Services.

° Papier, nog altijd. Nochtans wil men het te allen prijze doen verdwijnen…

Ten onrechte. Alles wijst erop dat het papier niet klaar is om te verdwijnen. Vergis je niet: een 100% digitaal bedrijf bestaat nog altijd niet. We bevinden ons op het kruispunt van wegen. Vandaag bestaan in de meeste bedrijf papier en digitaal naast elkaar. Het is aan ons om onze klanten daarbij te helpen. Concreet: managed printbeheer vereenvoudigen door het grootste deel van de controle- en reportingfunctionaliteiten te automatiseren door het meest diverse marktaanbod voor te stellen.”

° Hebben bedrijven niet altijd een dubbele relatie met papier?

“Absoluut. Papier blijft cruciaal in meerdere opzichten, van facturatie tot samenwerking binnen een organisatie, maar kan ook de productiviteit belemmeren. Dat is de reden waarom de workflowautomatisatie prioritair moet zijn voor bedrijven. Door problemen inherent aan manuele procedures voor papieren supports weg te werken, wordt het mogelijk om de werking te verbeteren en sneller te profiteren van de voordelen van managed print services.”

“De toegevoegde waarde van onze Next Generation Managed Print Services laat zich meten in termen van automatisatie van workflows, ook in termen van beveiliging, mobiliteit en duurzame ontwikkeling. We brengen de werelden van papier en digitaal samen om bedrijven te helpen hun productiviteit te verhogen door hun content en gegevens te optimaliseren.”

“De nieuwe generatie Xerox-services is gebaseerd op drie stappen: evalueren en optimaliseren; beveiligen en integreren; automatiseren en vereenvoudigen. Voor de twee eersten gebruiken we nog MFP-systemen; de derde is 100% servicegericht. Onze managed printoplossingen van de nieuwe generatie laten toe om de levenscyclus van documenten te beheren en op een proactieve manier printissues weg te werken zodat bedrijven zich kunnen focussen op hun corebusiness.”

° Xerox is servicegeoriënteerd maar ontwikkelt nog altijd multifunctionele systemen. Hoe positioneert u ze?

“De multifunctionele systemen moeten niet alleen meer dienen om te kopiëren of te printen, maar maken deel uit van de verspreiding van bedrijfsinformatie om de transitie van papier naar digitaal te garanderen. Terwijl het principe van kost per pagina nog altijd zinvol is, printen we steeds minder en scannen we steeds meer.”

“Op termijn bestaat de strategie eruit om de MFP nog meer in te schrijven in de bedrijfsactiviteit. Dat vergt gepersonaliseerde platformen die aangepast zijn aan de businessbeperkingen. Bijvoorbeeld: een organisatie die draait rond klantenprojecten kan de MFP-interface personaliseren om gebruikers te authentificeren en externe partijen te integreren via mobiele omgevingen en de cloud.” 

“MFP biedt de technische oplossing: de gedigitaliseerde documenten worden onderworpen aan specifieke regels rond beheer, revisie en validatie die vooraf gedefinieerd werden door het bedrijf. Ze worden opgevolgd, gecentraliseerd, elektronisch getekend, verstuurd naar de juiste personen en correct gearchiveerd, en dat allemaal conform de regelgeving die van kracht is.”

° Men moet dus de business van de klant kennen, zijn processen en commerciële logica begrijpen. Daarmee zijn we veraf van de technologie!

Onze Clients Managers zijn vandaag gealigneerd per sector. Het is niet onze ambitie om alles te veranderen, maar om stap voor de stap de verandering te faciliteren, vaak departement per departement volgens duidelijke processen die tijdens een assessment werden geïdentificeerd.”

° Concreet met het oog op welke resultaten?

“In finance bijvoorbeeld kan dat de automatisatie zijn van de processen rond leningen. De Xerox-oplossingen laten toe om de stukken te identificeren rond kredietaanvragen op basis van diverse bronnen, voor ze automatisch door te sturen naar de managers via een gepersonaliseerde workflow. De bronnen van externe data, zoals de databases in verband met solvabiliteit of de inschrijving van voertuigen, integreren op volledig natuurlijke wijze in het proces en worden opgeslagen in een beveiligd content management systeem.”

Op het gebied van human resources versnelt Xerox het integratieproces van nieuwe medewerkers door papier te elimineren, door de verschillende stappen te automatiseren en door een globale managementvisie te bieden. Via een specifieke portal kunnen nieuwe medewerkers snel alle formaliteiten afwerken via een e-formulier en online alles regelen. De processen van de supportfuncties, zoals de algemene diensten, IT-infrastructuur of loonadministratie worden ook geïntegreerd om het proces te harmoniseren. Alles past in elkaar!”

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
Karin Devos :
Article Name
Karin Devos :
Description
Karin Devos : "Papier ? Digitaal ? We bevinden ons op een kruispunt !"
Author