Welkom in het cognitieve tijdperk! Een nieuw tijdperk op het vlak van technologie, business en manier van denken. Afspraak op 23 mei in .

Het klimaat is aanwezig in het leven en de strategie van bedrijven. In België wordt 70% van de economische actoren getroffen door klimaatrisico’s. Het globaal financieel risico loopt op tot meerdere honderden miljoenen EUR per jaar! Op het vlak van de volatiliteit is het weer erg te vergelijken met de financiële markten…

Volgens Paul Walsh, Vice-President, Meteo Analytics, The Weather Company, een -bedrijf, is er een duidelijk verband tussen de weersomstandigheden en het gedrag van consumenten. Tot op vandaag, legt hij uit, hebben de meeste bedrijven een reactieve houding aangenomen tegenover de invloed van weersomstandigheden op consumenten, maar nu, met de komst van cognitive computing, kunnen prognoses fungeren als een hefboom voor planning en bedrijfsvoering in alle economische organisaties.

Het cognitieve vervolledigt alles waarop bedrijven gewerkt hebben of waarop ze werken op het vlak van data en vermeerdert hun capaciteiten. Deze businesstransformatieprojecten vormen een essentieel onderdeel van elke digitale strategie. ‘Welcome to the Cognitive Era!’ is het thema van de achtste ontmoeting tussen CEO’s en CIO’s gezamenlijk georganiseerd door , en met als mediapartner (maandag 23 mei 2016, diner, 06.30 > 23.00, Diamant Center, B-1030 Brussel).

Het cognitieve is niet meer weg te denken. In de VS spreekt men van augmented intelligence. De lerende machines zijn zeker niet nieuw, maar ze hebben wel een aanzienlijke vooruitgang geboekt. Een systeem als Watson van IBM is vandaag in staat om de natuurlijke taal van de mens te begrijpen. Hij past zich in realtime aan aan wat hij leert en kan duizenden hypotheses evalueren. Door hun manier van begrijpen van de andere kunnen de cognitieve technologieën de betrokkenheid veranderen. Ze innoveren ook de manier waarop relaties ontstaan binnen enorme massa’s data, waarop beslissingen worden voorgesteld door verschillende datatypes te combineren, waarop risico’s gemeten worden of een 360° kijk opgebouwd wordt over eender welk onderwerp.

Al die aspecten zullen aan bod komen op 23 mei. AGORIA en TOP MANAGEMENT hebben specialisten van zeer uiteenlopende achtergronden uitgenodigd om in te zoomen op een maximum aan situaties waarin de cognitieve intelligentie het verschil kan maken. Thomas Cook (vertegenwoordigd door Jan Dekeyser), omni-channel specialist, zal ingaan op het belang van data bij het tot stand komen van een perfecte klantenervaring. Securitas (Alain Van den Broeck) zal spreken over de impact van cognitive IT op de gedragsanalyse vanuit het perspectief van een nieuwe individuele veiligheid. Deloitte (Geert Hallemeesch) zal de rol bekijken van de artificiële intelligentie in de manier waarop bedrijven hun data verwerken. Emakina (Bertrand Duperrin) gaat in op het duidelijk zeer nauwe verband tussen cognitieve IT en de kenniseconomie. Smappee (Stephan Grosjean) zal de praktische toepassingen presenteren op basis van haar apparaat voor de analyse van het elektriciteitsverbruik. JC Decaux (Wim Jansen), tot slot, zal spreken over intelligente reclame, nieuwe vormen van interactie die mogelijk worden tussen een merk en de consument.

Zoveel is zeker: we komen in een nieuw tijdperk terecht. De cognitieve wetenschappen brengen fenomenen samen zoals waarneming, intelligentie, computing, taal, rederenen en uiteindelijk het bewustzijn. Ze reflecteren vele takken uit de wetenschappen en techniek: taalkunde, antropologie, psychologie, filosofie en artificiële intelligentie.

De cognitieve IT introduceert ook een revolutie in onze manier van denken en de relatie die we hebben met IT. Tot op vandaag gaf de computer inderdaad absolute antwoorden. In de toekomst zal het antwoord dat hij zal geven niet langer ‘juist’ of ‘fout’ zijn, maar veeleer ‘waarschijnlijk’. Het cognitieve systeem biedt een lijst van antwoorden die hij verfijnt in functie van zijn interacties met de gebruiker. Hij geeft niet vaak ‘het’ antwoord’ (want dat bestaat niet in de absolute zin), maar wel de meest aanvaardbare oplossing, die met het meest kans om te werken in een gegeven context.

Summary
Klaar voor het cognitieve tijdperk?
Article Name
Klaar voor het cognitieve tijdperk?
Description
Welkom in het cognitieve tijdperk! Een nieuw tijdperk op het vlak van technologie, business en manier van denken. Afspraak op 23 mei in Brussel.
Author
Solutions Magazine