Psychografie, voor ontwrichtende marketing

door | feb 19, 2019 | Artikel van de Maand 4, Business | 0 Reacties

Na sociaaleconomische en sociodemografische kwalificatiemethoden maakt psychografie het mogelijk om de dingen groter en nauwkeuriger te zien … legaal

Is het gemakkelijk om onroerend goed te verkopen aan een abstracte man van 25 tot 35 jaar met een gemiddeld inkomen? Deze opdracht wordt haalbaar als we weten dat hij een actieve vernieuwer is, zichzelf als leider van een sociale groep beschouwt en de situatie in de samenleving wil verbeteren. Deze belangrijke aanvullende informatie wordt gegeven door de psychografie.

“Tot nu toe konden we via sociaaleconomische en sociodemografische kwalificatiemethoden te weten komen wie onze klanten zijn. Nu is het mogelijk om te ontdekken wat hen interesseert in ons merk, onze producten en diensten”, zegt William Vande Wiele, CEO van Consultant-BI. “En dat is heel belangrijk! Door middel van psychografie komen we te weten wie deze mensen zijn, wat ze denken en voelen. Kortom, we zijn in staat om onze klanten te begrijpen. Eindelijk!

Een product of dienst door middel van psychografische attributen herkwalificeren

Psychografie gaat verder dan de tot nu toe bestaande marketingbarrières. En het is onbegrensd, waardoor een ontwrichtende marketing mogelijk wordt. Zoals de naam al doet vermoeden, is psychografie een segmentatiecriterium gebaseerd op de verschillende manieren waarop mensen denken en voelen over de wereld om hen heen. Met andere woorden, psychografie heeft betrekking op de levensstijl, overtuigingen, waarden en persoonlijkheden van de consument. Hoe beter je een doelgroep begrijpt, hoe beter je in staat bent om je producten of diensten op de markt te brengen voor deze groep individuen”, aldus William Vande Wiele. “Consultant-BI biedt vandaag de dag als enige een vernieuwde aanpak van de kwalificatie van databases, gebaseerd op persoonlijkheidsprofielen.

Het hebben van gegevens, of zelfs veel gegevens over klanten en prospecten, is nutteloos als deze niet worden begrepen en gebruikt. Dat is de paradox van big data. “Het doel is om te begrijpen waarom onze klanten geïnteresseerd zijn in ons merk … en niet wie ze zijn. De kern van onze dienstverlening is het ontcijferen van de kwalitatieve kenmerken van uw klanten, die het moeilijkst te identificeren en te kwalificeren zijn,” zegt William Vande Wiele. Want ook al evolueren consumenten voortdurend, ze behouden een bepaalde persoonlijkheid … en veranderen helemaal niet van de ene dag op de andere! De kracht van ons analysesysteem stelt ons in staat om attributen af te leiden uit de meest uiteenlopende informatie, uitgedrukt of onthuld door een prospect of klant op verschillende tijdstippen.

Het proces ondermijnt de GDPR-regels niet

Tot waar? De aanpak is grenzeloos. Gegevens die zo onbeduidend zijn als een postcode geven al een bruikbare dimensie. 1000 wordt bijvoorbeeld vertaald in ‘stedelijk’, terwijl 1435 wordt vertaald in ‘dorp’. Hetzelfde geldt voor een burgerlijke staat: “single” kan worden vertaald als “geïsoleerd”, “autonoom”, “vooruitziend” …

Juridisch gezien is de methode gerelateerd aan gegevensverwerking. Ook Consultant-BI verzamelt geen informatie. Wat het proces betreft ondermijnt het de GDPR-regels niet. Tot slot verwerkt Consultant-BI op operationeel niveau alleen niet-gevoelige gegevens. En implementeert het haar datamarketing, business intelligence en deep learning in het

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
Psychografie, voor ontwrichtende marketing
Article Name
Psychografie, voor ontwrichtende marketing
Description
Na sociaaleconomische en sociodemografische kwalificatiemethoden maakt psychografie het mogelijk om de dingen groter en nauwkeuriger te zien ... legaal
Author
Solutions Magazine