: samenwerking via één enkel loket

door | feb 15, 2016 | Dossier, Recent Nieuws | 0 Reacties

Ricoh Connect & Collaborate, één loket voor het beheer van oplossingen rond collaboration en visuele communicatie

Video? Een van de vele samenwerkingsfuncties. Geen einddoel, in geen geval. De collaborationtools zijn talrijk. Volgens , CEO Ricoh Belgium Luxemburg, is de enige echte vraag: ‘wilt u het volledige potentieel van het digitale benutten om anders te werken?’ “Vandaag kan ik via de Ricoh-oplossingen werken met de disruptieve oplossingen die we gecreëerd hebben, met enkel en alleen mijn afstandsbediening waarmee ik een projector bedien, op internet ga, een document opzoek, het deel om het te verrijken. Ik kan deze informatie delen met verschillende collega’s, waar ze ook zijn. Ik kan dat doen terwijl ik op eender welke support werk, bijvoorbeeld een muur in een vergaderzaal. Ik kan dat ook doen op mijn tablet. Eender wat. De support is niet langer van belang!”

Deze oplossingen passen in het aanbod Ricoh Connect & Collaborate, een uniek loket voor het beheer van oplossingen voor samenwerking en visuele communicatie. Ricoh is voor zijn klanten de unieke leverancier van consulting-, installatie-, management- en ondersteuningdiensten voor een efficiënte en economische visuele communicatie. Iedereen kan zich connecteren: werknemers, partners en klanten.

“We combineren onze eigen unieke oplossingen met andere technologieën om uw organisatie zo compleet mogelijke communicatieservices te garanderen”, vervolgt Eric Gryson. “De oplossingen die we aanbieden, omvatten tools en services voor videosamenwerking – die de compatibiliteitsproblemen van verschillende bestaande videoconferentiesystemen elimineren -, collaboratieve vergaderzalen en digital signage. Om te beginnen adviseren en begeleiden we u rond de verschillende mogelijkheden om zo goed mogelijk aan uw noden te beantwoorden. Daardoor kunnen we u vervolgens helemaal bijstaan bij de implementatie van oplossingen en services op het vlak van uw activiteiten, tot bij het beheer van uw presentaties bij eindgebruikers en het continue beheer van gebruikte services.”

Het gaat er dus niet langer om zich tevreden te stellen met een videoconferentie, maar wel de meest gepaste collaboratietools te gebruiken op het beste moment. “Traditioneel maakt iedereen aantekeningen tijdens meetings. Persoonlijke nota’s. Maar zitten we nog op dezelfde lijn? Wat ik waarneem, is niet noodzakelijk wat u ziet en begrijpt. Vandaar de vele misverstanden. Op een interactief whiteboard worden onze respectievelijke nota’s gearchiveerd. Als we die manueel hebben ingevoerd, worden ze vervolgens getransformeerd in typografische karakters. Ze verrijken, worden volledig. We kunnen ze dateren, signeren, ons akkoord erop geven. Voor zijn voorbeeld heeft Eric Gryson alleen een projector gebruikt. Op de muur heeft hij ervoor gekozen groot te werken. Hij had ook zijn iPad of een laptop kunnen gebruiken. Nogmaals: de support heeft geen belang. Het document kan uiteraard geprint worden, in het bedrijf circuleren, doorgestuurd worden naar alle betrokken personen. En ook veilig gearchiveerd worden.

Magisch is het! Nochtans is het niet echt nieuw. Behalve dat Ricoh alle communicatie- en collaborationtools geïntegreerd heeft. “Onze Connect & Collaborate communicatieketen is compleet. Daarmee is het uniek. Het is ook uiterst beveiligd, in die zin dat ik kan werken via de privécloud van Ricoh… Ricoh heeft de projector, het interactieve whiteboard of de MFP niet uitgevonden. Maar het is de enige leverancier die ze heeft samengebracht. De videoconferentie dateert van twintig jaar geleden, de projectoren van veel langer. We geven ze een andere dimensie!”

Integratie en eenvoud. Denk maar aan het D6500 interactieve whiteboard. Zodra hij aan staat, is de D6500 gebruiksklaar. Het is niet nodig om software te installeren of te kalibreren. Het volstaat hem te connecteren aan een pc, een tablet of een smartphone via wifi of een VGA-kabel om te beginnen werken op digitale projecties en te communiceren met collega’s, partners, studenten… Hij kan zelfs werken met een eenvoudige USB-sleutel!

De applicaties? Een kwestie van verbeelding. “Door onze innovatieve technologieën te combineren met communicatie- en collaborationtools van marktleiders zijn we in staat een integraal plan te ontwikkelen om efficiënt het hoofd te bieden aan de uitdagingen rond interne en externe communicatie bij bedrijven vandaag”, besluit Eric Gryson. “We leveren en ondersteunen een breed gamma oplossingen – videoconferencingsystemen, interactieve whiteboards, gerichte digital signage, virtuele Service Desk, enz. – in functie van de specifieke noden van onze klanten.”

 

De winsten

> Verhoging van de productiviteit – Door werknemers meer flexibele communicatie-oplossingen te bieden die eenvoudig te gebruiken en toegankelijk zijn, kan de snelheid worden verhoogd waarmee informatie kan worden gedeeld en besluiten worden genomen. Het ondersteunen van samenwerking op afstand vermijdt dat medewerkers tijd verliezen bij verplaatsingen en zorgt dat ze meer tijd krijgen voor hun hoofdactiviteiten.

> Daling van de operationele kosten– Ricoh biedt managed services met een betalingsysteem op basis van gebruik. Dat betekent dat u geen vaste kosten betaalt, maar enkel betaalt voor de services die u gebruikt. Bovendien kunt u door het efficiënt remote samenwerken de verplaatsings- en verblijfkosten voor uw organisatie reduceren.

> Vereenvoudigde ondersteuning, wereldwijd – Ricoh biedt een enkel contactpunt over de hele wereld om uw visuele communicatie-omgeving te beheren. Dankzij de Ricoh-services op het vlak van consulting, levering en ondersteuning, kunt u de complexiteit van het inkopen en beheren van de apparatuur en diensten die u gebruikt verlagen. Zo blijft er meer operationele tijd over.

> Ecologisch engagement – Dankzij remote samenwerking kunt u niet alleen nieuwe werkmethoden invoeren, maar ook de milieuprestaties van uw organisatie verbeteren. Logisch, want uw medewerkers zijn niet langer verplicht om zich te verplaatsen om naar een meeting te gaan of om papieren documenten te gebruiken voor communicatie.

> Een beter evenwicht tussen werk en privéleven – Door een intensievere samenwerking en een beperking van de reistijd, helpen uw visuele communicatie-oplossingen uw werknemers om tot een betere balans tussen werk en privéleven te komen. Dit heeft een positieve impact op de productiviteit, het personeelsverloop en de rekrutering.

 

 

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
Ricoh : samenwerking via één enkel loket
Article Name
Ricoh : samenwerking via één enkel loket
Description
Ricoh Connect & Collaborate, één loket voor het beheer van oplossingen rond collaboration en visuele communicatie
Author
Solutions Magazine