SAS BeLux mikt op de manufacturing over de grenzen heen

door | mei 23, 2018 | Business | 0 Reacties

SAS BeLux vergroot zijn contracten. Vooral in de manufacturing over, die al goed is voor bijna een derde van zijn inkomsten, vergeleken met de 5% in 2015…

In de afgelopen twee jaar is het aantal ondertekende contracten verdubbeld. Vermoedelijk geldt hetzelfde voor de cijfers aan het einde van het lopende boekjaar. Met SAS gaat het prima, bedankt voor de belangstelling! Het ondernemerschap van de Belux-afdeling krijgt binnen de groep erkenning. Een afdeling die het nu steeds meer buitengaats zoekt om nieuwe markten te veroveren. In de nieuwe organisatie neemt Jeroen Van Godtsenhoven, naast zijn functie als directeur-generaal van SAS Belux, de verantwoordelijkheid op zich voor de afdeling Manufacturing voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

“Ook al blijven onze klanten ons wel trouw, we moeten niettemin erkennen dat de tendens is dat de beslissingsmacht naar buiten België verschuift,” zegt Jeroen Godtsenhoven. “Om te blijven groeien moesten we ons openstellen voor nieuwe markten en dus over de grenzen heen kijken. De manufacturing opent nieuwe horizonten voor ons. Data science gaat een stap verder dan loutere analyse. Een datawetenschapper gebruikt geavanceerdere technieken om commerciële uitdagingen op te sporen, relevante gegevens te verzamelen en bruikbare informatie te publiceren. Hij kan trends in de data ontdekken en zinvolle voorspellingen doen.”

Voor Solvay bijvoorbeeld optimaliseert SAS de digitale transformatie van het bedrijf in zijn belangrijkste productie-installaties. Via de tools van SAS verzamelt de Belgisch-Franse chemiegroep oudere en realtime data om de relaties tussen de verschillende productieparameters beter te begrijpen en de prestaties van zowel zijn middelen als zijn activa te verbeteren. Het resultaat is een verhoging van de dagelijkse productiviteit of een besparing in het verbruik van grondstoffen.

Een derde van de inkomsten uit de manufacturing !

Solvay is maar één voorbeeld. Onder de klanten zijn namen als Bayer, Daikin en Prayon. In 2015 vertegenwoordigde de industrie 5% van de inkomsten van de Belux-afdeling; vandaag is dat nagenoeg 33%! Terwijl SAS op de andere markten intussen geen terrein verliest. Zo zijn er in de banksector minder, maar wel zwaardere deals.

Een goed voorbeeld is Belfius. Na verscheidene decennia van samenwerking breidde de voormalige Dexia Bank zijn partnerschap met SAS uit om zijn digitale strategie te ontwikkelen en te implementeren. De Belgische instelling is voornemens zich om te vormen tot een bank van de toekomst en een marktleider op het gebied van de klantervaring. Het SAS-platform zal als basis dienen. Van gegevensbeheer over exploratie en visualisering tot governance en voorspellende analytica zal het Belfius in staat stellen data, waar die ook vandaan komen binnen de organisatie, om te zetten – in realtime of niet en sneller dan ooit – in waardevolle indicaties die kunnen worden gebruikt op verscheidene gebieden, zoals verkoop, risicobeheer en marketing.

Het kanaal van de partners versterken

Onder de sectoren die aanzienlijk zijn gegroeid vallen behalve de banken administraties, de gezondheidssector en de life sciences te noteren. “We zijn zeer actief in die laatste sector, die met name erg belangrijk is voor de Belgische industrie, met veel R&D-centra. Ook in de publieke sector blijven we snelle vooruitgang boeken, in het bijzonder bij de Europese instellingen, met grote projecten.” Hier valt een groeiende belangstelling voor oplossingen in de strijd van SAS tegen digitale fraude te noteren, nu klanten steeds complexere aanvallen van criminelen proberen te detecteren en af te blokken. Nu klanten criminelen. “De Belgische douane gebruikt het SAS Fraud Framework for Government om mogelijk verdachte goederen te identificeren met behulp van duizenden verschillende slimme criteria, in steeds gerichtere controles,” zegt Jeroen Godtsenhoven.

Deze specialisatie in verschillende sectoren vereist een verticalere organisatie, waarbij een nieuw soort medewerkers moet worden aangetrokken. Gespecialiseerde vakkennis is tegenwoordig het belangrijkste criterium. SAS blijft ook zijn partnerkanaal versterken. “Het is heel duidelijk in de industriebranche”, merkt Jeroen Godtsenhoven op. “We benaderen ultragespecialiseerde engineeringbedrijven, die we een nieuwe dimensie geven door onze geavanceerde analytische oplossingen.

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC

 
 

kompass
Summary
AS BeLux mikt op de manufacturing over de grenzen heen
Article Name
AS BeLux mikt op de manufacturing over de grenzen heen
Description
SAS BeLux vergroot zijn contracten. Vooral in de manufacturing, die al goed is voor bijna een derde van zijn inkomsten, vergeleken met de 5% in 2015...
Author
Solutions Magazine