Sport : de markt van intelligente objecten groeit sterk

door | mei 26, 2017 | Business | 0 Reacties

De markt van intelligente sportobjecten, die vooral uit horloges bestaat, zou tot in 2021 gestaag moeten groeien.

De verkoop van intelligente sporthorloges zou tot in 2021 gemiddeld met 32% per jaar moeten stijgen en tegen dan de 77 miljoen eenheden overschrijden. Deze schatting van Idate steunt op de constante toename van de vraag naar onderdelen voor ‘wearables’ (6 miljard USD in 2018) en op de vraag van het grote publiek, die behouden blijft wat betreft voorwerpen voor sportbeoefening.

De intelligente sportmarkt biedt meerdere voordelen: de doelgroep is redelijk groot, de sociale netwerken kunnen erbij betrokken worden, mensen zijn bereid te betalen voor alles wat met gezondheid en welzijn te maken heeft en er zijn weinig technische beperkingen (rijpe technologieën, geringe mobilisatie van de telecomnetwerken enz.).

Toch zijn er nog enkele hindernissen, zoals de mogelijk te hoge prijzen van de intelligente versies in vergelijking met de ‘klassieke versie’, batterijen die niet lang genoeg meegaan, de noodzaak aan bijkomende accessoires om toegang te krijgen tot het netwerk, de uitdagingen omtrent de veiligheid van persoonsgegevens, de sterke concurrentie in het runningsegment tegenover een beperkte markt voor de meeste andere sportdisciplines en het risico op afkoeling wanneer de mode overwaait. Het is immers een feit dat 33% van de sporters het opgeeft na 6 maanden en 50% na 18 maanden.

De uitdagingen omtrent de gegevens zijn echter groter. De gegevens die worden ingezameld bij de gebruikers zijn onontbeerlijk om de R&D-diensten te voeden. Zij dragen bij tot de evolutie van de producten en maken het mogelijk om de marketing te personaliseren op basis van de kenmerken van de sporter. Hoewel de afzetkanalen vooral op B2C zijn toegespitst, beginnen sommige merken zich te positioneren in een B2B2C-distributiemodel. Zij profiteren daarvoor van de acties rond maatschappelijk verantwoord ondernemen voor het welzijn van de medewerkers of werken via de verzekeringsmaatschappijen, die hun aanbod graag aanvullen met dit soort tools om de gezondheid van hun klanten te verbeteren en zo hun uitgaven te beperken.

En dan zijn er nog de grote technologiegroepen zoals Apple en Google. De eerste hoopt deze gegevens te kunnen benutten om zijn omzet te verhogen dankzij de gebruikersgegevens, terwijl de tweede er een manier in ziet om de verkoop van zijn advertentieruimte te bevorderen.

Per slot van rekening blijft intelligente sport een markt in volle groei. Maar opgelet: wanneer de mode overwaait, bestaat het gevaar op een plotse afkoeling. Merken kunnen dus maar beter nieuwe dienstmodellen bedenken (coaching, videoreconstructie, community challenge, games enz.) om met name gebruikersgegevens te blijven inzamelen

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In November Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :Energy Efficiency, Interactive Board, Data Loss Prevention.

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC

 
 

kompass
Summary
Sport: de markt van intelligente objecten groeit sterk
Article Name
Sport: de markt van intelligente objecten groeit sterk
Description
De markt van intelligente sportobjecten, die vooral uit horloges bestaat, zou tot in 2021 gestaag moeten groeien.
Author
Solutions Magazine