Voor Accenture (Bart De Ridder) is het aan de jongeren om te innoveren

door | nov 23, 2016 | Business | 0 Reacties

Bart De Ridder staat sinds een jaar aan het roer van Accenture. Tijd voor een eerste balans. Innovatie en jongeren staan op de eerste rij.

“Luister naar hen! Push de jongeren om hun ideeën naar voren te brengen, zodat ze je zekerheden overboord vegen. Nodig ze uit om te ondernemen. En denk aan investeren. Zij zijn de onderneming van morgen!” Bart De Ridder, die sinds september 2015 aan het hoofd staat van het filiaal België-Luxemburg van Accenture, gaat met grote sprongen vooruit, gedragen door zijn enthousiasme. In dit bedrijf, waar hij al aan de slag is sinds 1993 en dat hij dus kent als zijn broekzak, mikt de Technology Lead op innovatie en jongeren.

Een eerste jaar, een eerste succes! Het omzetjaar, dat werd afgesloten in augustus, eindigt op erg mooie cijfers. Eerst internationaal gezien: de omzet groeit met 10,5% tot 33 miljard USD. Twee regio’s springen eruit: Noord-Amerika en Europa, die het beter doen dan de zogeheten sterke groeiregio’s. En hoewel in Europa de Gallische streek die Frankrijk en Benelux omvat met 6 % is gegroeid, is de eenheid België – Luxemburg, als je ze apart bekijkt, met dubbele cijfers gegroeid. “Des te mooier omdat ons boekjaar behoorlijk moeilijk was begonnen,” zegt Bart De Ridder. “Dat wil zeggen dat het vervolg … fantastisch is geweest!”

De sleutel van het succes? Inzetten op medewerkers, ze motiveren, sensibiliseren, ze overtuigen van het ‘yes, we can’, dat tot de overwining leidt. “Voor mij hangt alles met elkaar samen!” In deze strategie staan de jongeren – de digital natives – op de eerste rij. Accenture legt ze in de watten. “We willen hen de kans geven om hun vaardigheden te perfectioneren door hen een stimulerende werkomgeving te bieden, opdrachten met sterke inzetten en door hen perspectieven te bieden om ook op lange termijn te evolueren. We willen vooral de noties van employability overschrijden. Meer dynamisch, meer adrenaline. Tegelijkertijd: minder controle, maar meer verantwoordelijkheden!”

Deze vernieuwing is ook te voelen in de meer open commerciële aanpak. Het objectief: het klantenbestand verbreden, niet meer tevreden zijn met de bestaande klanten. En innoveren. “We worden in de grote projecten erkend voor onze capaciteiten om zaken te realiseren; we willen ook erkend worden voor onze innovatieve capaciteiten.” De toekomst bestaat uit zes letters: RIMACS. Met R voor Robotics -Accenture stelt vast dat er veel vraag is naar automatiseringssystemen, zeker in de financiële sector. I voor Interactive –het gaat over Machine Learning, Artificial Intelligence, Immersive. M voor Mobility, in de brede zin van het woord. A voor Analytics – met een erkend competence center in Brussel. C voor Cloud – een enorm potentieel maar een vast te leggen kader. En tenslotte, S voor Security – een sterke vraag voor een algemene benadering.

Of het nu gaat om onderzoek, prototyping of delivery, Accenture kan een indrukwekkend aantal werkkrachten inschakelen. Sinds kort overschrijdt de groep de drempel van 400.000 medewerkers, waarvan 1.200 in België en Luxemburg. En Bart De Ridder besluit: “We hebben nog nooit zoveel geïnvesteerd in onze eigen middelen; we hebben ook nog nooit zoveel financieel geïnvesteerd, via venture capital-operaties, in projecten waarin we geloven, die door onze medewerkers gedragen kunnen worden. Het is een nooit eerder geziene dynamiek!”

Ontvang toekomstige artikelen per e-mail, elke dinsdag

In Maart Solutions Magazine

Oplossingen Magazine wijdt binnenkort speciale verslagen over de veiligheid van mobiele toepassingen :GDPR, Samenwerking & video, Home Protection

> Ik wil dat zichtbaarheid op dit onderwerp
> Abonneer u op de maandelijkse papieren

PUB

EMC
Summary
Voor Accenture (Bart De Ridder) is het aan de jongeren om te innoveren
Article Name
Voor Accenture (Bart De Ridder) is het aan de jongeren om te innoveren
Description
Bart De Ridder staat sinds een jaar aan het roer van Accenture. Tijd voor een eerste balans. Innovatie en jongeren staan op de eerste rij.
Author
Solutions Magazine